Kung Chilton.

Jag var på hoppträning med min älskade kung Chilton igår och direkt efter var jag inte helt nöjd, kanske på gränsen till missnöjd. Men med lite distans måste jag ändra mig. Han var duktig, vi var duktiga. Hur många gånger har vi hoppat trekombination innan? Ingen. Att det dessutom stod "sockerbitar" under oxern i den andra linjen gjorde Chille lite skeptisk. Minst sagt! Den som hänger löst söndag 22/11 2009 är.... tiny. Var ganska nära på att åka av när min häst gjorde ett jämfotahopp över. Han kan han, kung Chilton. Fast om jag hade hoppat samma hinder för ett år sedan är jag ganska säker på att det blivit en vägran. Inte bara för att Chilton ibland är mer lättskrämd än ett litet barn i mörker utan också för att vi inte var samspelta på samma sätt. När jag ridit klart kan jag ha honom lös i ridhuset med massa okända hästar utan att han rör en fena medans jag sätter på täcke och transportskydd.Dessutom gick han raka vägen in i transporten både dit och hem, inte ens linor behövdes.  Han har utvecklats på så otroligt många sätt och det är något jag måste komma ihåg och det är så lätt att glömma. Speciellt när träningen innan var så klockren.

Busråttan! Ett riktigt busfrö är han ändå kung Chilton. Han har inte
bara en räv bakom örat utan stora farmar, en bakom varje öra.


/tiny


Kommentarer
Postat av: Drottning Määl

han vill ha potatis ser du väl! ;)

2009-11-27 @ 14:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0