Sjuk värld.

Har haft en hetsig diskussion här om dödstraff. Jag hävdar att det är moraliskt fel. Det är lika mycket mord att avrätta mördaren, som det var när mördaren dödade en annan människa. Vi fördömer en handling för att sedan göra samma sak själva, ja det verkar ju jävligt logiskt. Den andra parten hävdade att det kostar för mycket pengar att människor i fängelse och att om man har dödsstraff så begår man inte mord och gör man ändå det ja då kostar man iaf inte samhället några pengar. Fast wait a minute begås det inte mord i USA? Jag ställer mig också frågan om personen som begår en sådan handlin tänker logiskt att ett dödstraff skulle avskräcka. Nej jag köper det inte. Ja det går jättemycket skattepengar till fängelser, så vad kan vi göra för att förhindra det? Skulle vi tex få bort droger och alkohol så tror jag att det skulle se betydligt bättre ut. Eller jag tror inte jag vet. Men ja jag tycker att det borde vara hårdare straff men dödstraff är att gå över gränsen.

Jag undrar förresten vad det skulle stå i annonsen där dom söker någon som ska genomföra dödstraffet.
Hjärtlös människa utan empati och moral sökes. Erfarenhet krävs.

Jag tycker det är dubbelmoral att fördöma en handling och sedan göra exakt likadant själv. Det är en sjuk värld vi lever i.

God natt!

/tiny

Kommentarer
Postat av: Two olsson sisters

SV: Vad tråkigt med lite översvämning! Tur att det inte var inne i huset, som vi hade för cirka 1 år sen, det var inte kul vill jag säga...

haha, det verkar som om det hjälpte, att bestämma att det ska vara sol, för just nu har vi det i alla fall!, haha//Emma.

2010-05-24 @ 07:37:33
URL: http://www.twoolssonsisters.com
Postat av: Cherin

intressanta tankar! det är helt klart så att höga straffsatser inte förhindrar brott -inte ens om straffet är döden. Det kan man se tydligt vid alla undersökningar som gjorts på området.Inte heller minskar det återfallsrisken. Ser man till de fakta som finns så är det faktiskt ganska skrämmande...på något sätt blir det som om straff endast handlar om hämnd, någon annan mätbar verkan kan man inte se.

2010-05-25 @ 21:40:08
URL: http://cherinomohammed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0