Överraskning

I söndags när jag kom hem låg en överraskning och väntade innanför dörren. En vän hade snappat upp att jag var nere i skorna och muntrade verkligen upp mig, och hur muntrar man upp en tiny på bästa sätt? Jo med choklad förstås!


Fast jag måste säga att jag fick panik innan jag listade ut vem det var som lämnat chokladen, men jag gissade rätt på första försöket vem som var den "skyldige". Känns lite fel att kalla den som lämnar choklad för skyldig eftersom skyldig har en negativ klang och i det här fallet fanns ju inget negativt att tala om. Fast det är lustigt det här med vänskap för samtidigt som den här vännen var omtänksam och lämnade choklad är det samma vän som skickat småelaka sms hela veckan. Ja, vi ska nämligen spela badminton imorgon och alla medel för att psyka ut sin motståndare är tillåtna. Så här har det låtit:
Vän: Hur är det med dig? Jag har bokat bana nu.
Tiny: Förbered dig på att bli förnedrad. Jo, det är bra med mig.
Vän: Skönt att höra att det är bra med dig, det kommer det inte vara på fredag kväll, hehe.
Tiny: Då kommer det vara fantastiskt med mig medan du kommer sitta i fosterställning och gråta. Är det någon du vill att jag ska ringa när det händer?
Vän: Pratar du med din spegelbild nu igen?
Tiny: Nej, med dig. Ha en underbar dag och fundera om jag ska ringa någon!
Vän: Ta dig en funderare du med. Men jag kan å andra sidan koppla på mitt snälla jag igen efteråt och trösta dig. Bra med ett extra träningspass.
Tiny:
För dig blir det träning. För mig blir det mest att titta när du missar eftersom jag kommer dominera.
Vän: Du kommer att titta på eftersom du i princip kommer vara åskådare. Badmintonhallen borde nästa kunna kräva att du köper ståplatsbiljett.
Tiny Du kommer få köpa sittplatsbiljett eftersom du inte kommer orka gå därifrån när du jagat fjädern utan att lyckas.
Vän: Jag är bra på att jaga, kan nog jaga bort din självsäkerhet när som helst, men väntar tills vi kommer närmare matchdagen…
Tiny: Haha. Catch me if you can. I bet you can’t.

Tävlingsmänniska? Jag? Förstår inte vad ni talar om :P Men oroa er inte, jag kommer vinna ;) Tycker ni kanske att jag borde ta med mig ett tröstpris? Jag fick ju ändå choklad i söndags när jag var nere, tål att tänkas på :D

/tiny

Kommentarer
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Ja det där kunde jag inte skrivit bättre!!! =)

vilken genom go vän du har!! hoppas du vinner på badmintonen nu då!!kram

2010-10-07 @ 13:59:49
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0