Rösta

Jag varnar på förhand det här inlägget kommer handla om politik. Det kommer handla om att kvotera in kvinnor i bolagsstyrelser. Jag säger nej, nej och åter nej. Mona säger: Börjar man i toppen blir det sedan kvinnor på andra nivåer. För kvinnor ser kvinnor och män ser män. Detta har jag läst i Cosmopolitan idag. Jag vet inte vilken värld hon lever i, men i den värld jag lever i är kvinnor inte bra på att se varandra. Om det då inte räknas att se varandra som hot, vara avundsjuk och baktala den som lyckas.

Nej, jag vill inte att en man ska få sitta i en bolagsstyrelse för att han är just man, och jag tycker det är lika fel att en kvinna ska sitta i en bolagsstyrelse för att hon är just kvinna. Ska jag sitta i en bolagsstyrelse ska det inte vara för att jag är kvinna eller man, utan för att jag är en människa som besitter den nödvändiga kompetens som krävs.

Jag ska absolut inte göra det här till en politisk blogg, men jag kände att just den kommentaren har stört mig hela dagen. Ni får tycka vad ni vill bara ni röstar på söndag och ser till att inte främlingsfientliga partier får ta plats i riksdagen!

Nu ska jag leka dataproffs en stund :)

/tiny


Kommentarer
Postat av: Sara

Sv; Jamen ellerhur :D

Rider du?

2010-09-17 @ 16:26:13
URL: http://www.februaritjej.se
Postat av: filip

sv: tack så mycket du! :)

2010-09-17 @ 16:41:28
URL: http://filipu.blogg.se/
Postat av: Sara

Vad har d gjort ikväll? (a)

2010-09-18 @ 00:18:52
URL: http://www.februaritjej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0