Be nice!

Sitter här och funderar på hur lyckligt lottad jag är, vilka fantastiska människor jag har runt omkring mig.  Det är människor som jag inte vill förlora och vill vara rädd om. Samtidigt som jag tänker på dessa fantastiska människor jag inte vill förlora tänker jag på dagens samhälle. Hur dåliga många av oss är att räcka ut en hand till en okänd människa, det kan gälla något så enkelt som att hålla upp en dörr för någon som har händerna fulla, springa ikapp och ge tillbaka något som någon tappar eller hjälpa till att lyfta en rullator ned för en trappa. Så många väljer att titta åt ett annat håll och låtsas som ingenting när någon behöver hjälp och jag tycker det är hemskt. Något som kräver väldigt lite för dig själv kan vara så värdefullt för någon annan.

Glöm inte att vara rädd om dina vänner, men glöm inte heller att vara en bra medmänniska. Sträck ut en hjälpande hand mot någon du inte känner, du kommer glädja en okänd människa och vet du? Man mår bra av att vara en bra medmänniska och en annan dag kanske det är du som skulle uppskatta om en okänd människa sträckte ut en hand istället för att vända huvudet åt andra hållet och låtsas som ingenting.

/tiny

Kommentarer
Postat av: MADDES

I den nya säsongen eller? kram

2010-09-22 @ 08:52:03
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: MADDES

jag gillar verkligen björn(den sjungande polisen) och han Jay.. Annars har jag inte hittat någon sådär som jag verkligen gillar. har du någon favorit?

2010-09-22 @ 19:08:46
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Malin

jag vet, så lite kan göra så mycket!

Ibland har jag såna dagar när jag utmanar mig själv för att se hur många goda gärningar jag kan göra. Måste erkänna att det känns konstigt i början, men sen bara flyter det på och det ger en jäkla boost till självförtroendet

2010-09-23 @ 10:46:37
URL: http://lunsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0