Tänka rätt är inte lätt.

Jag vill påstå att man är sin egen lyckas smed och att allt handlar om att tänka rätt. Jag är en dålig smed just nu, och jag tänker fel. Försöker hitta rätt med tankarna men halkar så lätt in på fel spår. För jag fokuserar på fel saker, på det negativa. Det slutar inte där för jag lägger all energi på det negativa och gnäller. Gnäll kommer inte hjälpa mig nu. Nej jag måste rycka mig i kragen, tänka på alla bra saker. Vänner, jobb, familj och fotboll. Jag ska sluta lägga energin på allt negativt, eller det beror på hur man ser det. Jag ska lägga energin på att ta tag i dom tråkiga saker som ändå måste göras, och sen ska jag förändra det jag kan. Ja nu har jag bestämt mig, så får det bli. Helt plötsligt känns det lite lättare. Hoppas känslan sitter i när jag vaknar imorgon!

/tiny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0