Vinnare!

Har kollat på skidvm, vilken jäkla utklassning av Hellner och brons till Jönsson. Så imponerande att det fick mina ögon att tåras. Det måste vara så galet stort, att få vinna ett vm. Allt slit, alla tunga träningsdagar måste kännas så värda efter en sådan upplevelse. Det är människor att inspireras av, det är sådana människor som får mig att vilja träna. För jag älskar att vinna, jag älskar att nå mina mål som ofta är högt uppsatta. Jag kommer aldrig vinna VM men jag ska nå mina mål, vinna min egen seger. På vägen dit ska jag försöka lära mig en sak. För att vinna måste man också förlora ibland och det är min svaghet. Jag hatar att förlora till den milda grad att jag hellre inte ställer upp, men jag tror inte att det är så man blir en vinnare. Jag kommer nog aldrig tycka om att förlora men jag måste lära mig att göra det ibland. För varje förlust lär man sig något och då borde man ju vara närmare en seger!?

/tiny

Kommentarer
Postat av: Helene

Tycker att du som person redan är en vinnare s

2011-02-24 @ 19:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0