Drömmer mig bort för ett ögonblick

Sitter här på kökssoffan med min smoothie och hembakat bröd och mår allmänt bra. Idag ska jag ägna större delen till mitt examensarbete, men tänkte passa på att njuta av solen så ska smita ut på en promenad så fort min ipod har laddat. Min ipod förresten, den måste jag verkligen uppdatera med lite ny musik och göra lite listor.
Annars så längtar jag fortfarande utomlands, tänk den känslan när man kommer fram, kliver av planet ser solen lysa från en klarblå och värmen slår mot ansiktet. Vetskapen om att följande vecka ska tillbringas här under strålande sol gör att hela kroppen slappnar av och lyckan som sprider sig är obeskrivlig. Det är bara passkontrollen och väskorna som ska hämtas innan det ska njutas. Väskan ja, varför i helvete kommer den aldrig? Lyckan som nyss spred sig genom kroppen har ersatts av nervositet, bättre start hade man kunnat få. Fast hold your horses där kommer den, sist som vanligt. Fast vem bryr sig den kom ju. Semestern kan börja.




/tiny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0