Livsinventering

Jag fick ett råd av en vän dag, ett råd jag själv brukade använda men glömt bort någonstans längs vägen. "Om jag var i din situation vad skulle du ge mig för råd?" Det är ett jobbigt råd att följa, men när jag testat så tycker jag att det fungerar. Det är så lätt att tillåta dåliga ursäkter och undanflykter när det kommer till sitt eget liv, men varför inte ge sig själv de råd som en vän skulle ha fått i samma situation?! När jag tänker så brukar det vara lättare att få klarhet i vilka alternativ som finns och vad som måste göras. Det som måste göras ska vara för att jag själv ska må bra. För det är ju så, jag vill gärna att mina vänner, nära och kära ska må bra men är inte lika duktig på att se att det även gäller mig själv. Därför är det läge för en inventering av vilka saker i mitt liv som får mig att må bra så att jag kan prioritera dessa men inte minst att se vad som får mig att må mindre bra och i den mån det går exkludera sådant ur mitt liv. För mår jag bra kan jag dessutom ta hand om mina medmänniskor bättre. /tiny

Kommentarer
Postat av: F

Du är klok du, detta ska jag påminna mig själv om också! :) <3

2012-02-27 @ 13:30:03
URL: http://queenofsand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0