Ung och bortskämd

Härlig dag idag, härlig men kall. Jobb först sen direkt hem till fin vän som servade mig med mat, vin, bra film och massa prat. Kom hem tidigt och helt svimfärdig av trötthet tänkte jag att nu är det sovdags. Jaha nu ligger jag här tre timmar senare och John Blund lyser med sin frånvaro. Mitt misstag var att börja titta på ung och bortskämd. Ett alldeles underbart program, jag fascineras, jag sitter och bara gapar och frågar mig hur är detta möjligt? Det är minst lika spännande att se föräldrarnas kamp om vem som ska åka ut som att följa ungdomarna. Deras barn är såklart ofelbara och nåde den som säger ett ont ord om deras hjärtegull, man ser hur föräldern stelnar till intar försvarsposition och genast går till motattack. Älskar det där programmet, måste planera så att jag hinner med minst ett avsnitt imorgon ;)



Det enda jag kan känner är att tävlingen hade blivit mer rättvis om det hade varit en lite mer objektiv jury som röstat ut den "lataste", för föräldrarna dom slåss med näbbar och klor för att försvara sin lilla fågelunge. Det handlar inte bara om vem som utvecklats mest utan om vilken förälder som spelat sina kort rätt bakom kulisserna. Jag tycker Tim-Joel skulle vunnit (har dock inte sett alla avsnitt) vem tycker DU?

/tiny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0