Crucial

Pluggar. Läser en bok inom marketing and purchasing in buisness markets, oklart vad den heter. Ordet crucial, det missbrukas. Sida upp och sida ner kan man läsa om olika processer och koncept som är crucial. Crucial hit och crucial dit., det går mig på nerverna. Jag försöker tänka bort det, men det verkar stört omöjligt för när jag återfått koncentrationen kommer det där ordet som gör min fredagskväll till ett litet helvete, CRUCIAL. Jag kommer på mig själv att sitta och fundera varför det används så flitigt. Important har inte använts en enda gång alltid är det crucial. Får författaren betalt för varje gång ordet använts? Handlar det om en vadslagning mellan två författare, hey vet du i min bok fick jag in ordet crucial 59 gånger  slå det om du kan. Författaren till min sanslöst irriterande bok backar inte  svarar: Ja men jag, jag kan slå vad om att jag kan få in det 587 gånger. Jag inser sedan att jag läst en hel sida utan att ha en aning om vad jag läst, igen. Ja förutom då att crucial har nämnts åtminstone 5 gånger.
Det här går mig på nerverna lika mycket som att jag omöjligt kan lära mig att stava buisness och alltid stavar det olika varje gång jag skriver det. Ja, det är rätt stavat nu men enbart för att jag använde tyda.se så imorgon då är det glömt. Hur man stavar buisness alltså, ordet crucial däremot det är inget jag glömmer i första taget efter den här boken. Nu ska jag bara försöka ta reda på vad det är som är så förbaskat crucial. Så om ni ursäktar..



/tiny

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha business är ju felstavat i inlägget :)

2011-01-24 @ 01:30:59
Postat av: tiny

hahhahaha vilket fail!! jag säger ju det, går ju för fan inte att stava till :P

2011-01-24 @ 01:32:08
URL: http://tinyprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0