25/3 - 10

Jag tycker att det kan vara en riktigt humörhöjare att få shoppa något man längtat efter länge, eller hitta något som man väldigt gärna vill ha och faktiskt ha möjlighet att köpa det. Något som kan sänka humöret är personalens beteende. Det kan handla om allmänt otrevliga, snorkiga expediter eller ännu värre expediter som ignorerar att du finns. Det hände igår, vi fick stå i kassan och vänta en mindre evighet. Om det inte var så att jag verkligen, verkligen ville ha dom där skorna hade jag lämnat dem och gått därifrån. Till slut kom en av kvinnorna som jobbade i butiken fram och frågade om vi ville ha hjälp, ja svarade jag aningens bittert. Det är vid sådana tillfällen man önskar att expediterna jobbade på provision och man kunde göra om den klassiska scenen i Pretty Woman, för skadegläde är kanske inte den enda sanna gläden men visst är det en sann glädje allt! Vi gick vidare till en sportbutik där mannen i kassan istället var kändes genuint trevlig och det goda humöret var åter tillbaka. När vi sedan gick vidare till apoteket för att handla ansiktsprodukter fick vi sådan bra service att jag gärna går dit igen. Vi stod och funderade och genast kom kvinnan fram och frågade om vi ville ha hjälp, visade hon produkter som skulle kunna tänkas passa oss utan att få, jag kan ju bara tala för mig själv, mig att känna mig tvingad att köpa. Det är så man får kunder att komma tillbaka. För det absolut värsta som finns är när man går in i en butik där man känner sig som en idiot som inte handlar. Det hände förra veckan, jag skulle köpa en present och gick till kassan för att betala. Då uppmärksammde expediten att det var medlemsrabatt på ansiktskrämer, jag avböjde vänligt och sa att det var bra så här idag. Hon ger sig inte, hon fortsätter gå på om vilket kanonpris det är detta trots att jag börja vrida mig av obehag och ångra att jag bad att få presenten inslagen. Det var en ren plåga och jag kommer gruva mig för att gå in där igen och då älskar jag ändå de produkter som finns att köpa där.

/tiny


Kommentarer
Postat av: lysan

jag håller med dig, förstår precis vad du menar. helst i små affärer känns det hemskt, hua mig!

2010-03-27 @ 16:10:17
URL: http://myslys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0