Valvaka

Kollar ni valvakan? Jag gör det och jag måste säga att jag blir frusterad, arg, ledsen och besviken om SD kommer in, vilket det lutar åt.


Nu ska jag fortsätta kolla på valvakan, och hoppas av hela mitt hjärta att reslutatet anågende SD ändras!!

Update: Någon som röstat på SD? Kan ni kommentera varför? Ni får såklart anonyma om ni vill, men jag kan på inga villkors vis förstå hur man kan göra det och det tänker jag stå för! Men som sagt, vore väldigt intressant om ni kan kommentera och berätta.

/tiny

Kommentarer
Postat av: ☆Carlosa

sv: haha ao =)

2010-09-19 @ 21:29:44
URL: http://carlosa.blogg.se/
Postat av: ***

För att inte behöva öka arbetslösheten t ex, vilket blir om man tar in mer invandrare. Jag har inget emot invandrare och de tror jag inte SD heller har. Tycker deras invandrar politik är vettig, "Skicka ner pengar och resurser till länder som behöver och hjälp fler ist för enstaka familjer". De kommer ju absolut inte skicka ut de invandrare vi har, utan kommer ju att göra ett stop eller åtminstone dra ner antalet inkommande. Sedan är det mycket mer som dom har sagt om pension, sjuka, djur, skatter med mera. Men tror folk hänger upp sig på invandrarpolitiken bara för att de heter Sverige Demokraterna.

2010-09-19 @ 22:06:33
Postat av: tiny

Fast det är ju ett parti där rasism är accepterat. Tycker det är ganska pinsamt när en av SDs eventuella riksdagskandidater står och säger att andra partier har kopierat deras åsikter, vilket är det mest märkliga jag har hört. Det är ju ren jävla bullshit. Invandringen och rasismen är ju deras grej och så har dom plockat ihop åsikter i andra frågor hämtat från andra partier. SD är ett främlingsfientligt parti som kränker mänskliga rättigheter, så ser jag det.

2010-09-19 @ 22:21:42
URL: http://tinyprincess.blogg.se/
Postat av: ☆Carlosa

Nu har jag utsett vinnaren av dagens blogg så kika in & se ifall det var du som van ;)♥

2010-09-19 @ 23:39:30
URL: http://carlosa.blogg.se/
Postat av: moderat röst

Dom har inte sagt något om rasism eller att dom skulle stå för det. Det dom har sagt är att dom vill förbättra invandringspolitiken = Inte bosätta alla invandrare på ett och samma ställe, då lär de sig inte svenska och blir inte en av oss utan blir utstötta. Fel? Dom har även sagt att dom vill förbättra straff för kriminella = Invandrare blir utvisade efter avsatt dom och ”svenskar” får sitta inne längre eller prövas bättre. Fel? Dom har sagt att dom vill hjälpa de invandrare som vi redan har i Sverige så de kommer ut i samhället och arbetslivet = Få bort den stora arbetslösheten. Fel? De har sagt att de vill försöka hjälpa pensionärer att få det bättre = Att dom ska få det bättre ställt, ha det MYCKET bättre på äldreboende och slippa bli behandlade som de har blivit. Fel? Inget här kan jag få till rasism. Jag röstade på Moderaterna, men har väl inget emot SD heller. De är ju de Röda och blåa som har skapat denna situation med massinvandringen. Sen fick jag även höra att det sitter invandrare i SD också, samt att invandrare röstat på dem. Bara de säger att till och med dom tycker det har blivit för mycket. Men vi får se vad som händer dessa fyra år. Kan bli bättre, kan bli sämre. Bara att vänta och se.

2010-09-20 @ 09:08:10
Postat av: !!!

jag har röstat på SD, är väll som vilket parti som hellst åt helvete med er era jävla lipsillar som tror sverige går under pga att man vågar tycka och rösta efter hur man ser på det här skitlandet, jag hade varit glad om sverige var mer likt finland eller danmark



rasistiskt parti vilket skitsnack om det så är det vem fan bryr sig för det dom vill ha sagt är simpelt mindre intag av invandrare ger mer pengar åt sverige och därav mer jobb till dom som redan bor i sverige.

logiskt tänkande bara, varför ta in 500extra när de inte finns jobb för dom 500extra vi tog in sist. jo då får dom bidrag utav pengarna som kunnat ha gått till äldrevården till dom som verkligen behöver dom som har slitigt helalivet och sen får leva på vatten och bröd. ni som ser ner på SD kan dra dit pepparn växer era jävla rasister!

2010-09-20 @ 18:19:54
Postat av: tiny

svar till moderat: Nej, dom säger inte rakt ut att dom står för rasism men det ÄR ett främlingsfientligt parti och jag säger inte att invandringspolitiken fungerar som den är idag, och den måste förbättras och då menar jag inte att stänga gränserna.

svar till !!! du ber mig tänka logiskt och kallar mig sedan rasist? var har du logiken i det? här har du en FRAMSTÅENDE kommunpolitiker inom SD. Vass kille.. http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI

2010-09-21 @ 22:46:50
URL: http://tinyprincess.blogg.se/
Postat av: !!!

om Sverige nu är Demokratiskt land ska man väll ge fan i att anklaga andras val och åsikter. Alla har sina val och dom som valde SD är nog lika nöjda med det som jag, så varför ska alla hacka ner på dom? SD strävar för sitt mål och folk röstade på dom efter vad deras mål är, sverigedemokraterna är inte rasistiska, de har rötterna i rasismen men de är det inte längre. du säger ju själv att du tycker invandringspolitiken är knas, då kunde du lika gärna röstat på dom själv. eller röstar du inte efter vad du själv tycker?



det kommer alltid finnas människor som inte har alla hemma, men det finns överallt inte bara i SD

2010-09-22 @ 01:03:17
Postat av: tiny

Det är ett demokratiskt land, ja! Men bara för att det är ett demokratiskt land betyder det inte att allt är okej. Rasism är inte ok till exempel. Jag tycker också att det är ganska barnsligt och visar brist på argument att kalla mig rasist. Jag tycker inte att det fungerar perfekt, nej för jag tycker att vi måste bli bättre på att ta hand om dom som kommer hit och bättre på att hjälpa till att integrera människor i samhället. Jag röstar vad jag tror på, och SD är långt ifrån det. Jag tror på att alla människor är lika värda till att börja med.

Det där är inte en kille som vilken som helst som inte har alla hemma, han är en av SDs LEDANDE POLITIKER.

2010-09-22 @ 01:15:44
URL: http://tinyprincess.blogg.se/
Postat av: !!!

självklart är alla lika värda, men om det ska kunna funka att vi ska kunna ta bättre hand om alla som kommer hit så bör vi minska på intaget för att kunna hjälpa dom som redan är här till att börja med, sen när man har löst problem nummer 1 så kan man utöka intaget efter förmågan som man klarar av att ta hand om.. det fattar väll till och med du grisen ^^

2010-09-22 @ 01:39:54
Postat av: tiny

det betyder inte ständga gränser för mig. Dessutom finns det många frågor som är viktiga vilket det känns som att SD missar. Dessutom arbetar regeringen med integrationsfrågor men det hade du väl koll på antar jag?!

2010-09-22 @ 01:50:33
Postat av: !!!

jag har koll på allt

2010-09-22 @ 01:52:53
Postat av: Anonym

I så fall undrar jag: vad vill SD göra för mig som högskole student? Vad tycker man om RUTavdrag? Vad säger man om miljön? Och vad vill man göra åt arbetslösheten?

2010-09-22 @ 02:00:02
Postat av: !!!

fan va konstigt trodde du hade röstat? eller gör du bara en randomröstning som du tror är bra för sverige? ett tips är att testa läsa på lite innan du väljer vad du ska rösta på nästa gång så slipper jag svara på dina frågor efter valet..

2010-09-22 @ 02:21:11
Postat av: tiny

Jag vet vad jag röstat och vart det partiet står.

2010-09-22 @ 08:50:48
URL: http://tinyprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0