Begränsningar

Jag brukar alltid försöka fundera över vad som får mig att må bra och göra dom sakerna så ofta som möjligt. Det är också viktigt dagar förstå vad som får en att må mindre bra och när man listat ut det har ännu mer tänkande att göra för då gäller det att bena ut vilka saker som kan förändras och vilka man måste om inte gilla så i alla fall försöka acceptera.  Lite som det här ordspråket: Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte jag förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.
Jag fick ett riktigt wake up call igår och jag inser att jag måste tänka om. Visst ska man göra saker som får en att må bra men om man stressar runt som att man hade eld i baken blir det inte heller riktigt rätt. Därför har jag tänkt så här: jag ska i princip inte planera någonting förutom jobb, skola och fotboll. Självklart ska jag göra andra saker också men det får bli när jag känner att jag orkar och har tid över . Dessutom ska jag förutom skola, jobb och fotboll strunta i att göra saker jag inte känner för helhjärtat, kan låta själviskt men det är inte långt kvar av skolan och när den är slut då börjar livet ;)

/tiny


Kommentarer
Postat av: Jonnie Jonsson

tackar, fast de blir de inte, har en fullspäckad dag tyvärr :)

2011-02-11 @ 07:39:14
URL: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: lys

bra tänkt där. jag hoppas att du kan leva upp till det, att bara göra sånt som du själv vill, det kan vara svårt! jag har varit jätteduktig på att säga nej till saker förut, men med min sjukdom som blivit sämre har jag fått börja säga ja fast jag inte vill. bara för att göra något, leva lite. men sen mår jag dåligt av det ändå. det är svårt!



jag går gärna på nån annan bio om du vill, jag är väldigt öppen för förslag de dagar jag mår så pass bra.

2011-02-11 @ 08:12:59
URL: http://lysan.blogg.se/
Postat av: Johanna

nja har själv varit i sitsen där jag var sjuk i min ätstörning och inte älska mig själv, det förhållande tog enbart slut på grund av att jag inte kunde se att jag dög som jag var.

2011-02-12 @ 10:25:49
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: paulina

ha en underbar helg sötnos :)

2011-02-12 @ 11:40:00
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Filmster.se

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? En helt ny filmblogg med massor av härliga och inspirerande filmtips!



Gillar du Filmster kan du följa oss via både Facebook och Bloglovin'! Ha en riktigt underbar lördag! :)

2011-02-12 @ 12:34:09
URL: http://www.filmster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0