Uselt svt

Har tillbringat kvällen i gott sällskap framför melodifestivalen. Sällskapet höll högsta klass medans melodifestivalen inte imponerade på något sätt. Jag förvånas över kvaliten på hela alltihop, inledningen, låtarna, förhörsledarna och inte minst "förvandlingen" av artister. Precis när man tror att nu, nu kan det omöjligt bli sämre så sjunker det ännu ett snäpp. Lena Ph säger att hon ska göra en cover på en av världens bästa låtar och det visar sig vara en av hennes egna. Det må hända att det är regisserat, att hon inte bestämt själv att hon ska säga det. Men jag förstår inte, det är inte roligt det är bara platt fall. Jag kan omöjligt förstå hur man går med på att delta en sån utomordentligt usel sketch eller vad det nu ska föreställa. Droppen som får bägaren att rinna över är när Lena slänger sig ut från scen, det är rent av pinsamt. Jag vänder bort blicken, rodnar och känner obehag. Nej jag tror nog att jag nästa vecka gör något vettigare av mitt liv än att titta på melodifestivalen. Jag älskar musik och melodifestivalen är i grunden en bra idé men har det inte blivit väl dåligt? Det känns som att enda anledningen till att folk fortfarande kollar är att de fortfarande lever på sitt varumärke. Ett varumärke som känns som i min värld känns som en dalande stjärna, eller är det bara jag som tycker att det blir allt sämre?

/tiny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0