Just the way you are!

Jag blir så ledsen när människor inte tycker om sig själva och sin kropp. Jag är väl medveten om att det inte är så lätt att tycka om sig själv men kom igen nu, vi kan försöka? Jag har vaknat en dag tittat mig i spegeln och insett att fy f*n vad fet jag blivit. Jag tycker fortfarande inte att jag är smal, absolut inte. Men jag tänker tycka om mig själv ändå. Vissa dagar är det omöjligt, jag känner mig som en hel elefant men dom dagarna kommer faktiskt allt mer sällan. Allt handlar om hur man tänker, ingen bekräftelse i världen kan i längden lära dig själv att älska din kropp utan det börjar i ditt eget huvud. Det kan tyckas som att jag säger emot mig själv när jag tränar mer än någonsin och försöker komma i form, men jag ser det inte riktigt så. Ja, jag vill verkligen ha magrutor men det betyder inte att jag inte gillar mig själv idag. Jag gillar min kropp och den ska bara bli ännu bättre, så ser jag det. Det är så lätt att hamna i fällan att jämföra sig med andra, sluta med det. För det kommer alltid finnas någon som är smalare, har mer muskler eller vad det nu är du jämför. Ingen är perfekt men hey varför tänka på brister när man tänka på det man gillar istället.

ÄLSKA DIG SJÄLV, BECAUSE YOU ARE AMAZING JUST THE WAY YOU ARE!



/tiny

Kommentarer
Postat av: Anabooh

Helt rätt tänk Sandra!

Även fast det är sjukt svårt med dagens kroppsfixeringar och ideal. Jag tänker el ja jag försöker tänka lika även fast man tränar som en tok, men det finns inga komplimanger i världen som gör att man trivs bättre med sej själv.



Är man lycklig inifrån strålar man även på utsidan :)

Kram

2011-01-19 @ 22:57:44
URL: http://anabooh.blogg.se/
Postat av: pauli♥

ååh underbara låt!

2011-01-20 @ 20:59:30
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: EllenSchutz♥

Åhh älska låten :)

2011-01-27 @ 13:28:41
URL: http://ellenschutz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0